Otel Yönetimi Diploma Programı

Otel Yönetiminde Kariyer Hazırlığı

otel yöneticiliği diploma programı Otel Yönetimi Diploma Programı; sektör tarafından onaylanmış akademik materyalleri başlıca bütün otel departmanlarını kapsayan yoğun uygulamalı çalışma deneyimi ile birleştiren 36 haftalık (yaklaşık 9 ay) bir programdır.

Bu program, otel ve restoranlar konusunda tutkulu olan ancak daha önceden sınırlı bir örgün eğitim ya da tecrübesi olabilmiş bireyler için idealdir. Bu program çeşitli otel departmanlarında farklı iş tecrübelerinin yanı sıra çok kapsamlı bir akademik sertifikasyon da sunacak şekilde yapılandırılmıştır. Akademik dersler konuk ağırlama yönetiminin başlıca konularını kapsamaktadır.



Program İçeriği

Akademik dersler, konuk ağırlama yönetiminin başlıca konularını kapsamaktadır. Dersler genellikle her gün öğleden sonra 14:30 ile 17:30 arasında yapılmaktadır. Her biri 3 haftada tamamlanan, 12 sertifika kursu bulunmaktadır. Öğrenciler, partner otellerde 500 saate kadar uygulama ve iş deneyimi imkanını, Amerikan Otelcilik ve Yerleştirme Kurumu'ndan (EI AH&LA) tamamlayacaklardır.
Programın diğer yarısı ise yapılandırılmış bir pratik eğitimi içermektedir. Öğrencilerin işe yerleştirilmeye hazırlanmasına yönelik bir dizi workshop gerçekleştirilmektedir. Örneğin "Güvenli Gıdalar", "Doğru Servis Etme", "İşyeri Tehlikeli Maddeler Bilgi Sistemi", "Şarap Derecelendirme Araştırmaları", "Mesleki Gelişim" gibi workshoplar mevcuttur.

500 saatlik eğitimi üstün başarıyla tamamlayan öğrenciler aynı zamanda otel yöneticilerinden tavsiye ve referans da alabilecektir. Uygulamalı eğitim kapsamında öğrencilere ücret ödenmemesine rağmen, edinecekleri deneyim son derece değerli olup, özgeçmişleri için benzersiz bir referans ve geleceğin otelcilerine prestijli uluslararası otel markalarıyla ilişkilendirilme fırsatını sağlayacak bir deneyim olacaktır.


2016 Program Başlangıç Tarihleri
  • 7 Kasım, 28 Kasım, 19 Aralık

2017 Program Başlangıç Tarihleri
  • 9 Ocak, 30 Ocak, 20 Şubat
  • 13 Mart, 3 Nisan, 24 Nisan
  • 15 Mayıs, 5 Haziran, 26 Haziran
  • 17 Temmuz, 7 Ağustos, 28 Ağustos
  • 18 Eylül, 9 Ekim, 30 Ekim
  • 7 Kasım, 20 Kasım, 11 Aralık
Örnek Günlük Program / Pazartesi - Cuma Arası
  • 06:30 - 09:00 Kahvaltı
  • 09:00 - 12:00 Uygulamalı İş Deneyimi
  • 11:00 - 14:00 Öğle Yemeği
  • 14:30 - 17:30 Ders Anlatımı
  • 17:30 - 20:30 Eğitim / Workshop
  • 17:00 - 21:00 Akşam Yemeği

Ders Konuları

Genel Tanıtım
Günümüzde Konuk Ağırlama / Giriş

Muhasebe ve Finans
Temel Otel ve Restoran Muhasebesi

Odalar Bölümü Yönetimi
Ön Büro operasyonlarının Yönetimi
Bakım ve Temizlik Yönetimi

Pazarlama ve Satış
Otelcilik Satış ve Pazarlaması

İnsan Kaynakları
Otelcilik İnsan Kaynaklarının Yönetimi
Otelcilik Sektörünün Denetimi

Genel Yönetim
Otelcilik Tesislerinin Yönetimi ve Tasarımı
Otelcilik Sektöründe Teknoloji Yönetimi
Uluslararası Otel Yönetimi Otelcilik Yasasının Anlaşılması

Yiyecek ve İçecekler
Yiyecek ve İçecek Yönetimi


Mezunların Elde Edecekleri

  • Imperial Hotel Management College'den "Otel Yönetimi Diploması"
  • Amerikan Otel ve Konaklama Eğitim Enstitüsü’nden (EI AH&LA) Otel Yöneticiliği Diploması
  • 12 Adet Amerikan Otel ve Konaklama Eğitim Enstitüsü (EI AH&LA) Sertifikası
  • EI AH&LA Odalar Bölümü Yönetimi Uzmanlık Sertifikası
  • Program boyunca çalışılan otellerin departman şeflerinden alınacak referans mektupları
  • 500 saate kadar önceden organize edilen uygulamalı iş deneyimi


Akademik Müfredat

Imperial Hotel Management College, Amerikan otellerinden ve konaklama kurumlarından onaylı turizm sektörü müfredatını kurum olarak akademik programın bir kısmında kullanmaktadır. Buna ek olarak müfredattaki öğrenciler çalıştayları, ödevleri ve grup projelerini tamamlarlar. Program doğrultusunda öğrenciler; eğitmenler ve uzmanları tarafından sektör uzmanlığı edinirler.


Uygulamalı İş Deneyimi

IHMC; Kanada civarında pek çok özellikteki otellerle benzersiz bir işbirliği geliştirmiştir. Bu işbirliği sonucunda IHMC öğrencileri, partner otel olarak adlandırılan otellerde eğitim ve çalışma imkanı bulmaktadır. Bu program boyunca öğrenciler; otellerin birçok bölümünde çalışıp, profesyonel workshoplarda yer almaktadır. Böylece otel yönetimini tamamen anlayıp, değer kazandırma becerisini etkin bir çalışma tecrübesiyle edinmektedir.


Partner Üniversiteler

IHMC mezunları, Birleşmiş Milletler ve İsviçre’deki partner üniversitele direk geçiş yapabilmekte ve böylece uzmanlık ve master programlarını tamamlayabilmektedir. Programdan mezun olanlara; IHMC programının yoğunluğuna göre yıl sonu derece programlarında da sık sık yer verilmektedir.

Partner üniversitelerden bazıları:

  • Quenn Margaret Üniversitesi / İskoçya
  • Les Roches Üniversitesi / İsviçre
  • Glion Yüksek Öğretim Enstitüsü / İsviçre
  • Cesar Ritz / İsviçre
  • Swiss Hotel Yönetim Okulu
  • Uluslararası Otel Yönetimi Enstitüsü / İsviçre
  • Batı Kanada Üniversitesi / British Columbia - Kanada


Profesyonel Gelişim Workshopları

otel yöneticiliği diploma programı Genel Bilgi

Workshoplar, program müfredatının bir parçası olarak tam zamanlı IHMC öğrencilerine, yıl boyunca sunulmaktadır. Öğrencilerin işe yerleştirilmeye hazırlanmasına yönelik bir dizi atölye çalışması gerçekleştirilmektedir. Workshoplar, öğrencilere kendi bilgi ve yeteneklerini yükseltme imkanı sunmaktadır.
Örneğin; "Özgeçmiş", "Ön Yazılar", "Röportaj Becerileri" workshopları, öğrencilerin mezuniyetinden sonra iş arayışı için ayrılmaz bir parçadır. "Güvenli Gıdalar", "Doğru Servis Etme", "İşyeri Tehlikeli Maddeler Bilgi Sistemi", "Şarap Derecelendirme Araştırmaları", "Mesleki Gelişim" gibi ihtisas dersleri de mevcuttur.
Atölye çalışmalarının başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, öğrenciler partner otellerde, genellikle sabahları pratik eğitimlerini gerçekleştirirken öğleden sonraları da derslerine devam ederler.


Workshop Ücretleri
Diğer yetkili makamlar veya kurumlar tarafından verilen bazı workshoplarda, sınav ve/veya sertifika masraflarının karşılanması için, her workshop için kişi başı 20 CAD - 500 CAD arası değişen ek bir ücret alınır.


Workshop İçerikleri


  • Konaklama Mesleki Gelişim
  • İletişim ve Topluluk Karşısında Konuşma
  • Profesyonel Görünüm
  • Microsoft Office
  • Konaklama İşletmelerinde İş Güvenliği
  • Özgeçmişler, Ön Yazılar ve Mülakat Becerileri
  • Kuzey Amerika Görgü Kuralları ve Adab
  • Yiyecek İçecek Servisi
  • Ön Büro Operasyonları
  • Barmenlik
  • Otel Muhasebesi ve Maliyet Kontrolleri
  • İkram ve Satış
  • Misafir Hizmeti (Etik ve Özel Gereksinimler)
  • Restoran Menü Tasarımı
  • Liderlik Becerileri
  • Squirrel POS Sistemi
  • Gıda Güvenliği - 1
  • Mesleki İlk Yardım – 1
  • "Doğru Servis Etme" – 1 (Servis Eden), 2 (Lisans)
  • Şarabın ABC'si
  • Şarap Tatma
  • WSET (Wine & Spirit Education Trust)
  • Şarap Değerlendirme Araştırması
  • Lezzetli Purolar
  • Lüks Otellere Giriş


Akademik Bilgi

IHMC, Amerikan otellerinden ve konaklama kurumlarından onaylı sektörel müfredatı (EI AH&LA) kurum olarak akademik programın bir kısmında kullanmaktadır. Kurs eğitimleri tecrübeli uzman profesyoneller ve misafir eğitmenler tarafından verilmektedir. Aşağıda otel yönetimi uzmanlığı diploması içi ayrıntılı kurs listesi verilmiştir.


Genel Tanıtım

Günümüzde Konaklama: Giriş
Bu kurs öğrencilerin; otel organizasyonu ve yapısını, restoran ve kulüpleri, cruz gemileri ve casino otellerini tanımasında yönetsel bir perspektif edinmelerini sağlar. Kurs içeriğinde; iş ahlakı, franchising, yönetim kontratları ve insan kaynakları gibi yönetsel sorumluluk alanlarında, pazarlama, satış ve reklam konular bulunmaktadır.


Yiyecek ve İçecek Yönetimi

Bu kurs öğrencilerin; pazarlama, beslenme, menü planlama, ücretlendirme stratejileri, sanitasyon ve güvenlik pratiği, servis ve üretim gibi hizmet organizasyonu alanlarında en yeni bilgiler eidnmelerini sağlar.


Odalar Bölümü Yönetimi

Ön Büro İşlemleri Yönetimi
Bu kurs; check-in, check-out prosedürleri, telefonla iletişim becerileri ve başa çıkılabilir şikayetler, misafir güvenliği, reservasyonlar, oda durumları ve oda tipleri gibi ön büro becerileri eğitimini içerir.

Housekeeping Yönetimi
Bu kursta öğrenciler otelin her alanında; ttemizlik ve stok, işe alım, çalışanların eğitimi ve motivasyonu yanı sıra envanter, kalite, güvenlik ve sağlık prosedürleri planlama ve kontrolünü öğrenmektedir.


İnsan Kaynakları

Konaklama Yönetiminde İnsan Kaynakları
Bu kursta öğrenciler; lojman ve yiyecek servisi için insan kaynakları stratejilerini öğrenmektedir. Kurs içeriğinde ayrıca; iş kanunları ve uygulamaları, iş analiz ve dizaynı, planlama ve işe alım, eğitim ve gelişim, çalışanın performansını arttırma, işgücünü birleştirme ve küresel trendleri içeren önemli noktalar bulunmaktadır.

Konaklama İşletmelerinde Denetim
Bu kurs öğrencilere; çalışma ortamında insanlarla etkili bir şekilde nasıl ilgileneceklerini öğretmektedir. Kurs, etkili iletişim, oryantasyon ve eğitim yönetimi üretkenliği, takım oluşturma, yönetim çalışması ve profesyonel gelişim konularını içermektedir.
Ders konuları; etkili iletişim, oryantasyon ve eğitim, yönetim verimliliği, ekip oluşturma, yönetim çatışması ve profesyonel gelişimi içermektedir.


Pazarlama ve Satış

Konaklama Satış ve Pazarlama
Öğrencilere; satış pazarları, müşteri tercihleri, fiyatlandırma stratejileri, gelir maksimizasyonu, reklam, promosyon, dağıtım ve halkla ilişkiler kanalları tanıtılacaktır.


Muhasebe ve Finans

Temel Otel ve Restoran Muhasebesi
Bu kurs; konaklama muhasebesi kavramları ve prosedürleri, konaklama mali verilerin işlenmesi ve finansal tablolar sonucu oluşan muhasebe döngüsündeki finansal akışı amlamak için temel oluşturur.


Genel Yönetim

Konaklama Tesis Yönetimi ve Tasarımı
Bu kursta öğrenciler; ihtiyaçların bakım yönetimi, elektrik sistemleri, ısıtma, serinleme, aydınlatma, kuru temizleme, telekominikasyon, güvenlik ve koruma sistemleri, konaklama planlama ve dizaynı ve yenilenme konularında eğitim alacaklardır.


Turizm sektöründe Konaklama Teknolojisi Yönetimi

Bu kursta öğrencilere; eşyaların yerleştirilmesi, yiyecek içecek servisindeki yerleştirmeler, bilgisayar sistemindeki esas kilit nokta adresler, hardware, software ve jenerik uygulamalar gibi konuların üzerinden geçmeyi sağlar. Ön ofis ve arka ofis yapılarındaki yönetim sisteminde de bilgisayar temeline odaklanmayı hedefler.
Restoran yönetim sistemleri, otel satış bilgisayar uygulamaları, işe alım yönetim stratejileri ve finans uygulamaları da bilgisayar merkezlidir. Ayrıca adres seçimi ve bilgi sistemleri uygulamaları, bilgi yönetim sistemleri de bilgisayara odaklıdır .İnternet ve kurumsal ağın aktifliği burada kontrol edilir.


Ulusal Otel Yönetimi

Bu kurs; bugünün hızla değişen küresel pazarlama ağında her mezuna gereken altyapıyı sağlar. Öğrencileri ulusal alanda otel yönetimi planlaması ve gelişimi için hazırlar. Öğrencileri ulusal arenada planlama, geliştirme ve otel yönetimi konularına hazırlar. Öğrencilere, ulusal protokol iletişim çerçevesinde iş hayatındaki farklı kültürleri anlama, yönetme konusunda sağlam bir temel verir.


Konaklama Yasasını Anlama

Bu kurs; öğrencilere konaklama sektöründeki çalışma ve yasal konuları öğretir. Öğrenciler temel yasal prensipler çerçevesinde konaklama şartlarını öğrenirler. Otel müşterisi, diğerleri ile otel çalışanlarının temel İlişkilerinin yönetimi, otel müşterilerine ve çalışanlarına olan görevleri gibi konuları genel otel hizmetleri yasasına göre öğrenirler.


Uygulamalı İş Deneyimi Bölümü

Uygulama Bölümü
Her öğrencinin misafirperverlik konusundaki bilgisi gelişimi kapsamlı uygulamalı programımızda yer almaktadır. Haftanın beş günü öğrenciler, en az 3 saat olacak şekilde önceden ayarlanmış uygulamalı iş deneyimi dersi görmektedir. Programda öğrenciler tarafından tamamlanan uygulamalı iş deneyimi öğrenciler için önceden düzenlenmiş ve belirlenmiştir.
Bu benzersiz deneyim, öğrencilerin pratik yapması ve değişik düzey ve departmanlardaki otel müdürleri ve personelleri ile çalışması için özel bir fırsat. Özünde, uygulamalı ders öğrencisi işiyle alakalı gözlem altında günlük rutin işler yapar, aktiviteler ve görevlere katılır. Bu anlamda üçten beş yıldızlı otellere kadar ağırlama işlemlerini birinci elden pratik bilgilerle anlama şansı yakalar.

Öğrenciler Stajyer Olarak Otel Personeliyle Beraber Çalışağı Bölümeler
Ön Büro, İnsan Kaynakları, Kabul, İdare, Bakım ve Temizlik Hizmetleri, Konuk hizmetleri / Odalar, Yiyecek ve İçecek, Satış ve Pazarlama, Bilgi Sistemleri, Muhasebe ve Finans, Toplantı ve İkram Hizmetleri, Teknik Bakım ve Mühendislik Hizmetleri.


Uygulamalı Ders Değerlendirmesi
Her öğrencinin uygulamalı ders tecrübesinin zengin ve anlamlı olmasını sağlamak için IHMC’in program danışmanı programın çeşitli etaplarında öğrencinin gelişimini görüşmek için öğrenciyle buluşur. Program danışmanı her öğrencinin işyerindeki katılım düzeylerini dikkatle denetleyerek öğrencinin kişilerarası iletişim ve işverilebilirlik becerileri gibi alanlardaki kişisel ve profesyonel gelişimini arttırmaya yönelik kişiye özel performans ve motivasyon danışmanlık hizmeti sunar.
Uygulama danışmanı öğrencinin aklında oluşabilecek soru veya endişelerini konuşabilmek için öğrenciyle program süresince her zaman buluşabilir. Uygulamalı modelin yanı sıra sınıf içi videolar ve sınıf aktiviteleri ile zenginleştirilmiş çeşitli atölye çalışmaları ile öğrencinin öğrendiği bilgilerin elle tutulur ve işverenlerin aradığı becerilere dönüşmesi sağlanır. Bunların yanı sıra öğrenciler departmanlarda öğrendikleri bilgileri içeren bir rapor ve kişisel tecrübelerini detaylıca yazdıkları bir günce tutmakla sorumludur, buna örnek olarak: öğrendikleri yeni becerileri, bölüm kültürüyle ilgili gözlemler, yapılan aktiveteler vs. verilebilir. Bu belgeler sadece kişisel günlük olarak değil de gelecekteki iş görüşmeleri ve özgeçmiş atölyelerinde kaynak olarak kullanılır. Her uygulamalı bölüm dersinin sonunda eğitim verenler ve/veya müdürler öğrenciler için bir değerlendirme raporu hazırlar, bu rapordaki yorumlar, otel yönetimiyle yakın ilişkilerle beraber otel hizmetlerinin bakış açısından değerli bir geribildirim sağlar. Program Danışmanı bu sonuçları yorumlayıp öğrenme veya performans sonuçlarını ona göre verir.


Partner Oteller
Nitelikli öğrenciler, aşağıdaki partner otellere stajyer olarak yerleştirilebilirler.

  • Fairmont Pacific Rim Hotel Vancouver
  • Fairmont Hotel Vancouver
  • Holiday Inn Vancouver Downtown Hotel & Suites
  • Hotel le Soleil
  • Hilton Garden Inn Edmonton
  • Residence Inn Vancouver Downtown
  • Toronto Don Valley Hotel
  • English Inn Hotel

ETİKETLER
Web sitemizde verilen ücretler, firmamız danışmanlık ücreti ve -varsa- yurtdışına ödenecek olan döviz tutarının merkez bankası kurlarına göre TL karşılığını kapsamaktadır. Ücretlere, Maliye Bakanlığının 40 seri nolu tebliğine göre KDV ve tüm vergiler dahildir. Firmamızın tahsil etmediği ücretler ve vize ücretleri , ilgili ülkeye ödeme yapılırken döviz karşılığı olarak yapılmalıdır.

GBP: 0, USD: 0, AUD: 0, EURO: 0, NZD: , CAD: 0
Copyright © 1986-2016 ICEP WORLD Yurtdışı Eğitim ve Kariyer Merkezi. Tim hakları saklıdır.