• EĞİTİM DİLİ
  • EĞİTİM YERİ
  • KURS TÜRÜ
  • EĞİTİM SÜRESİ
  • KONAKLAMA
DİL OKULU BUL

AU

AVUSTRALYA
ÜLKE REHBERİ
Detaylı Avustralya Rehberi


Araba Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hayvanlar

İnsan nüfusunun kalabalık olduğu Güneydoğuda bile geceleri yollardan geçen hayvan sayısı çok fazladır. Kangurular bu hayvanların içinde en irileri ve tehlikelidirler. Süratliyken bir kanguruyla çarpışmak hayvanı öldüreceği gibi arabaya da büyük zararlar verecektir. "Roo Bar" denilen kanguru çarpmalarında zararı azaltmak için arabaların önüne takılan tamponlar uzun yolculuklara çıkacak arabalara mutlaka takılır. Bazı otobüslerde ise "Shu-Roo" denilen ve kanguruları ürkütüp uzak tutacak gürültüler çıkaran bir cihaz bulunur. Geceleri, özellikle şafakta ve tozlu yollarda araba kullanmamaya çalışın. Eğer kazara bir hayvanı yaralarsanız kanunen acı çekmemesi için onu öldürmek zorundasınız. Bir çok turist gibi siz de bir yaralı bir hayvanı öldürmeye hazırlıklı olmayacağınızdan etrafta bir Avustralyalı bulmaya çalışın, bulamazsanız Polisi, Park Personelini ya da Wildlife Service'ten birini arayın. Ayrıca yaralı hayvanların tehlikeli olabileceğini de unutmayın; ben oradayken yaşlı bir adam kaza geçirmiş bir koalayı yoldan çekmeye çalışırken yaralanmıştı.

İç Bölgelerde Araba Kullanmak

Bazı sürücüler yola çıkarken, özellikle ıssız bölgelere doğru, yanlarda bulundurmaları gereken ekipmanların önemi ile ilgili uyarılara kulak asmazlar. Ama modern halk hikayeleri bozulmuş aracının beş on kilometre uzağında ölüp kalmış insanların iskeletleriyle doludur. Araziye bir yolculuk yapmayı planlıyorsanız ilk yapmanız gereken iş aracınızın o parkura uygun olup olmadığına karar vermektir. Mekanik olarak mükemmel ve araziye uygun olmalıdır. Aracınızın seyahat planladığınız bölgelerde kullanmaya uygun olup olmadığı ile ilgili polisten yada yerel trafik organizasyonundan bilgi alınız. Bazı turizm ofisleri iç bölgelerde araba kullanma konusunu anlatan broşürler basarlar. En gerekli bilgileri NMRA'nın web sitesinden (www.nmra.com.au) alınabilir. Bu sitede ana iç bölge yollarının detaylı tarifleri ve çok kritik tavsiyeler yer almaktadır. Bazı iç bölge yollarında yolculuk yaparken, bir karta bir sonraki şehre varmayı planladığınız tarihi yazıp polise verirsiniz. Eğer böyle bir uygulama yoksa, siz gene de mutlaka son uğradığınız benzin istasyonu ya da dükkandaki kişilere takip edeceğiniz rotayı bildirin ve vardığınızda da onlara haber verin.

Yanınızda en az iki yedek lastik bulundurmanızı tavsiye ederim: çöl sıcağının erittiği zift lastiklerinize yapışabilir. Asfalt olmayan yollarda lastiklerin patlama tehlikesi olduğundan, lastik değiştirmeyi ve somunları doğru yuvalara oturtmayı iyice öğrenmeyi ihmal etmeyin.Benzin istasyonlarına son derece seyrek rastlanır ve bazen de bu istasyonlarda çeşitli sebeplerle benzin bulunmaz. Yedek benzin ve su mutlaka taşınmalıdır çünkü belki size belki de yardım etmek durumunda kalacağınız başka bir arabaya lazım olacaktır. Normal biri için Avustralya'da günde ortalama 10 litre su gerekir. Vantilatör kayışı, elektrik aksamları, kürek, balta ve çekme ipi gibi ekipmanlar mutlaka yedeklenmelidirler. Çok uygunsuz durumlarda gölgede kalmak için arabanın altına girin ve içinde radyatördeki suyu için. Gerekli olmadıkça fazla hareket etmeyin, tuzlu abur cubur varsa onları yemeyip yerine şekerli bisküvi ya da yanınızdaki diğer şekerli gıdaları tüketin. Mutlaka bir ateş yakmaya çalışın çünkü duman bulunmanıza yardımcı olabilir. Bir arıza durumunda asla arabanızın yanından ayrılmayın çünkü kurtulma şansınız böyle daha yüksektir. Bunu açıkça gösteren bir olay son zamanlarda meydana gelmiştir. Güney Avustralya'nın kuzeyinde bir çiftin arabası bozulmuş, adam arabada kalmaya karar vermiş kadın ise yürüyerek en yakın yerleşim birimine ulaşmayı tercih etmiştir. Adam kurtulmuş kadının cesedi ise 40 km ileride, yolun yarısı, bulunmuştur.

İç bölgelerdeki bir çok yol ağır araç tekerleklerinin açtığı kanallarla devam eder. Siz de aracınız bu derin teker izlerinin içinden sürmelisiniz. Böylece uygun hızda gidersiniz ve süspansiyonunuz da çok hasar görmez. Yolların çoğu toz ve toprakla kaplıdır ve böyle yollarda araba kullanmak son derece zordur. İç bölgelerde ani seller yolu darmadağın eder, su altında bırakır ve o yol haftalarca kullanılmaz durumda kalabilir. Böyle sel baskınlarından arta kalan yollarda illa da gideceğim diye tutturursanız motorunuzun ıslanmamasına dikkat ediniz.

Asfaltlanmamış ya da yeni dökülmüş yolların içerdiği tehlikelerden biri de ön cama çarpan çakıllardır. Bazı sürücüler karşıdan gelen bir araç gördüklerinde bir elleriyle cama içeriden basınç uygulayıp cama gelen taşın yaratacağı ilk şoku hafifletmeyi denemektedirler. Böylece parçalanma tehlikesi biraz da olsa azalır. Cam kırılır ya da çatlaklarla kaplanırsa bir yumrukla delik açıp dışarıyı görmek için ya eldiven ya da bir bez parçası mutlaka kullanın. Plastik bir ön cam bulundurmak iyi bir fikirdir. Ama plastik camla araba sürerken 60km/s'in üzerine çıkmayın yoksa plastik kayboluverir. Camınız kırıldığında diğer camları kapatıp ön camdan arta kalanlar üzerindeki basıncı hafifletip en yakın benzin istasyonuna sürün. bir çok araba kiralama şirketi sözleşmesinde ön camın değiştirilmesinin sigorta kapsamına girmediğini belirtir. Bir ön cam yenilemesi 200$ tutar ama iç bölgelerde bu iki katına kadar çıkabilir.

Yol Trenleri

Bu korkunç şeyler, sürücüleri, oto-stopçular ve kanguruları aynı ölçüde korkuturlar. Bir yol treni büyük bir traktör ve onun çektiği büyük boy üç ya da dört römorktan oluşur. 50 m uzunluğa ve 100 ton ağırlığa sahip olabilirler. Bu boyutlara rağmen yüksek hızlara ulaşabilirler ve durmaları ya da manevra yapmaları büyük alanlarda ve uzun zamanda gerçekleşir. bu yüzden diğer sürücüler gerektiğinde yolun kenarına çekilerek dahi bu canavarlara yol vermek ya da öncelik tanımak durumundadırlar. Eğer bunlardan birini geçecekseniz en az bir kilometre güvenlik mesafesi (gittiğiniz yönden ilk araçla sizin aranızdaki mesafe) olmasına lütfen! dikkat edin.

Uzun yollarda canı sıkılan kamyon şoförleri çeşitli oyunlar oynarlar. Birbirlerinin tamponuna dokunmak ya da kilometrelerce yan yana sürmek, camdan cama içki değiş tokuş etmek gibi. Kamyon şoförleri diğer sürücülere karşı saygısızlıkları ile tanımışlar hata karavanları yol dışına itmeler bile gerçekleştirmişlerdir. Yol trenlerinin güzergahları belli hatlar olsa da (özellikle Nullarbor etrafından Alice Springs üzerinden Stuart Highway'e kadar) bunların yolculukları genellikle kasabalarda başlayıp gene kasabalarda sona erer. Yani Darwin'in varoşlarında birini geçmeye başlamadan önce iki kere düşünün çünkü aniden durup sizi şaşırtırsa zor duruma düşebilirsiniz.
 

Web sitemizde verilen ücretler, firmamız danışmanlık ücreti ve -varsa- yurtdışına ödenecek olan döviz tutarının merkez bankası kurlarına göre TL karşılığını kapsamaktadır. Ücretlere, Maliye Bakanlığının 40 seri nolu tebliğine göre KDV ve tüm vergiler dahildir. Firmamızın tahsil etmediği ücretler ve vize ücretleri, ilgili ülkeye ödeme yapılırken döviz karşılığı olarak yapılmalıdır.

GBP: 4.474, USD: 3.534, AUD: 2.627, EURO: 3.757, CAD: 2.649
Copyright © 1986-2016 ICEP WORLD Yurtdışı Eğitim ve Kariyer Merkezi. Tim hakları saklıdır.